Mijn eerste dag op Kreta

Om 1 uur s’nachts vertrok ik samen met mijn ouders naar Maastricht airport. Wat een schattig vliegveld hé. Na heel wat wachten konden we eindelijk instappen en gingen we om 6 uur s’ochtends de lucht in. Heel eerlijk heb ik niet veel van de vlucht mee gekregen. Gelukkig heb ik een aantal uurtjes (niet heel lekker) geslapen.

Toen we uit het vliegtuig stapte viel het me gelijk op dat het weer hier in Griekenland veel aangenamer is dan thuis in Nederland. Het is grappig dat we normaal juist op vakantie gaan om het warme weer op te zoeken, maar dat we nu juist de 40 graden in ons eigen land ontvluchten. Op het vliegveld waren (natuurlijk) erg veel Nederlanders. Voor de rest viel het me op dat het land erg achterloopt op andere Europese landen. Na een korte rit met de bus waren we aangekomen bij hotel/appartement. Omdat we langs vele half gebouwde, verlaten huizen kwamen, had ik niet verwacht hoe mooi ons appartement eruit zag. De mensen zijn super aardig, alles is goed verzorgt, het is rustig en op loopafstand naar Chersonissos. Ideaal!

Het eerste dat ik deed, nadat de koffers waren uitgepakt, was een plons nemen in het zwembad. Heerlijk! Een paar baantjes trekken en daarna zonnen op een bedje. langs het zwembad staat een bar met een pooltafel. Je kunt er drinken bestellen en lekker eten. Als lunch had ik tzatziki met toast op. Wat is tzatziki lekker zeg!

In de avond besloten mijn ouders en ik om naar oud Chersonissos te lopen. Een klein schattig dorpje, dat bestaat uit een pleintje met een paar aanliggende straten. Op het pleintje waren er verschillende restaurantjes. De mensen waren erg vriendelijk en eigenlijk helemaal niet opdringerig. We hadden heerlijk gegeten en op de terugweg naar het hotel genoten van de prachtige sterrenhemel.

Voor de rest van de week hebben we een aantal dingen op de planning staan. Zo zullen we naar het strand (van Malia) gaan, huren we een auto om een roadtrip door het eiland te maken en gaan we mee op een jeepsafari. Ik heb erg veel zin om nog meer van dit prachtige eiland te ontdekken en lekker bij te bruinen in de zon.